First trip to Singapore.

Singapura di langgar todak. aku masih ingat cerita penglipur lara, waktu aku kecil. pada 3 ogos 2006, aku sampai ke kota singa. aku dalam perjalanan ke Batam , Indonesia dan aku singgah ke singapura untuk membuat visa.
perjalanan dari kuala lumpur bersama seorang rakan sekerja ke kota singa membawa satu maknak dalam hidup aku, inilah pertama kali aku keluar dari negaraku yg tercinta, Malaysia. sudah lama aku mendengar cerita tentang kota singapura, yg rata2 masyarakat berbangsa cina tinggal di sana. cuaca di sini sama sahaja seperti Malaysia. tiada beza. aku sampai ke lavender street pada pagi 3 ogos dan terus ke kawasan Orchard Road untuk bertemua ejen membuat visa. sambil menunggu visa siap, aku sempat meluangkan masa untuk berjalan2 di sekitar Orchard Road, kami berjalan dari permulaan Orchard road sehingga la ke Bugis Street. sepanjang perjalanan berjalan kaki, aku melihat keunikan bandar singapore. memang Orchard road ini di kenali sebagai syurga membeli belah, pelbagai barangan ada dijual. Setelah mendapatkan visa, aku terus ke Harbor Front untuk mengambil feri untuk ke Batam. Singkat masa lawatan aku ke Singapore, tapi aku berpuas hati dgn keadaan sepanjang perjalanan aku. this is my first trip to other country. aku kan bersambung tentang kota Batam, Indonesia.

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Hari Raya 2018