Bola Sepak & Diri aku.

Tadi aku baru menyaksikan AC Milan menang champion league, menang melawan Liverpool. perlawanan yg menarik, boleh dikatakan liverpool bermain kemas. dan mungkin bukan rezeki mereka utk menang. dari perlawanan ini, aku teringat waktu aku mula2 melibatkan diri dlm bola sepak. teringat kawan2 seangkatan yg hadir memeriahkan kehidupan bola sepak bersama. teringat mcm mana aku mengaku terkena tangan sendiri di dlm kotak penalti. teringat mcm mana menjaringkan gol yg aku rasa cantik... tapi yg paling manis, aku mempunyai kawan2 bola sepak yg membawa nama taman melewar indah. tempat aku dibesarkan. hayat sebagai golie, hazat (winger), shair (mid) , ikhwan (mid), Iszad adik beradik ( def ) dan ramai lagi. kami lawan semua taman2 sekeliling dan kg2, tapi yg paling menarik, kg changkat. we are the best waktu tu.
:-) kami main bermati matian mcm dlm perlawanan sebenar. yg seronoknya, kami dari sekolah rendah yg berlainan, tetapi tetap bermain atas nama taman.
dan aku tak lupa juga, muhammad gadafi, jiran sebelah rumah, sebab dia la aku suka tgk bola, aku selangor dan dia kedah. waktu selangor dan kedah top dulu. setiap jaringan pasti ada panggilan talipon..hahahaha. tapi kami tak penah tgk bersama, itu yg pelik tu. cuma di rumah masing2, jeritan bila gol. mesti dgr sebelah rumah. perkara2 seperti ini yg membuatkan hati aku merindui dgn bola sepak. aku pernah terfikir utk bermain bola utk malaysia, tapi cuma angan2. dlm hidup aku semuanya berkaitan bola, main game bola, and until now, i still main futsal.
gol yg paling menarik bagi aku bila aku team dgn mon utk kelas dia,di uitm. dlm masa tambahan, aku naik utk menjaringkan gol dari luar kotak penalti. dan setelah lama aku bermain bola, team yg paling kuat aku rasa penah aku wakili ada team MCC kuantan. dan team futsal yg paling menarik juga waktu, aku, roy, shahrul perut, shahrul kakak, biskut dan syuk, waktu di UM.
perkara2 yg menarik masih byk, cuma ini yg paling tak dpt aku lupakan.. dan yg pasti ,aku tetap akan minati bola sepak sampai bila2. adios.

Comments

Shanz said…
aku ... tak terer main bola ... hahaha ... tp suka gak join futsal ... cam best gak past2 bola and cuba masukkan goal.

Popular posts from this blog

Selamat Hari Raya 2018